fredag 1. mai 2009

Interiørtips ~ og utfordringen går til...

*
Jeg har fått en utfordring fra Kathrin i http://dansparoser.blogspot.com/ der jeg skal presentere noen av mine interiørtips. Ojojojojojoj...tenkte jeg, her som det er så mange interiørdamer som er så innmari flinke og så skal jeg.... Jah! Det skal jeg. Så herved:
*
*
Sølv ~ bruk det!

Jeg har ei venninne som har sølvtøyet sitt i en bankboks. Der ligger det jo trygt. Sølvtøyet mitt er ikke like trygt, brukt til hverdags og fremme på stuebordet. Det er ikke moro engang, å eventuelt gjøre innbrudd hos meg. Alt `stæsjet´ står framme. (I tillegg til at jeg har en søt hund som blir et stort monster om noen prøver seg på heimen ~ det følte jeg veldig at jeg burde si nå..). Det er mao ingen utfordringer her mht å lete. Men hunden ville bli en real utfordring, det bør nevnes (i tilfellle noen fra forsikringsselskapet mitt skulle lese dette).
*
Øverst er gamle, ulike og arvede sølvteskjeer som står på stuebordet ~
*
Under der er søvsettet jeg har arvet etter pappa ~
*
*
Samle i kurver ~
Etter diverse småbarnsperioder, har jeg lært å samle i kurver. Putte leker i kurver, bøker i kurver, samle lego i kurver/kasser og for alle del ~putt disse kjempestygge fjernkontrollene (som man nå for tiden må ha en drøss av bare for å se en dvd ~ ) i kurv. Da er de liksom litt penere. Vanligvis får ikke fjernkontrollkurven stå på bordet, men i anledning fotografering fikk den en liten tur opp. En annen ting er at fjernkontroller har et utsøkt talent for å bli borte. Hvis alle legger kontrollen i kurven (og ikke ned mellom sofaputene) ~ da blir det mer ... kontroll. Og penere må vite.
*
*
Interiørblader i kurv~
Interiørbladene samles i kurven på kjøkkenet ~ herlig tilgjengelige og ikke blant de `borte ting´. På kurven har jeg også hengt noen gamle duker og nupereller som dekor.
*
*
Stasjoner underveis ~
I min verden av gode ting og tang som dukker opp underveis, vet jeg ikke alltid hvor alt får sin plass. Så jeg har en underveisstasjon som også blir et dekorsted, den gamle ovnen på kjøkkenet (som ikke er i bruk for fyring ~ for ordens skyld, fortsatt i tilfelle dette forsikringsselskapet har agenter som sitter og leser blogger for å finne uforsiktige damer som henger tørkede roser over peisen og nupereller under mengder av stearinlys). Der henger jeg tingene og tangene og det er ganske koselig. Øverst er et gammelt skilt, gamle rammer, perlebånd fra konfirmasjonen i fjor, et hjerte som kan dekoreres, et album jeg fant på en interiørbutikk...

Dette var litt fra Nanni, damer,
nå gir jeg utfordringen til

Kristin i
http://kristinshjem.blogspot.com/,
Lisa Cecilie i http://lisasskattekammer.blogspot.com/ og til
M i http://etglimtavm.blogspot.com/.

Lykke til, jenter, gleder meg til å se hva dere kommer med!

Ha en deilig fræddaskveld!






27 kommentarer:

  1. Hei!
    Oj oj oj tenker jeg nå,dette er spennende :-)Nå har virkelig Kristin fått noe å tenke på.Skal vi se skal vi se.Regner med utfordringen skal være klar i morgen.Kryss fingrene for Kristin`s geniale ideer.Tusen takk for utfordringen.

    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Flotte tips! Og bilder! :-) Ha en fin helg! Klem-Mia

    SvarSlett
  3. Hmmmmmm....jeg vet ikke om jeg har vært så genial...alle har vel malt, og byttet knotter...og sånne ting...tenke tenke.....
    Skal nok få tatt noen bilder, men kan ikke si at det kommer til å bli noen kjempeoverraskelser!!
    Sånn som ovnstoppen din, det var nå stasjelig..
    :)

    SvarSlett
  4. Hei Nanni!: )

    Så flotte tips du kommer med.. Jeg har også helt dilla på kurver og har minst en i hvert eneste rom her i huset: )

    Er igrunnen bare innom for å ønske deg en god helg, kos deg og nyt det nydelige vårværet..

    God klem

    SvarSlett
  5. Her var det mange gode tips,kurv til fjernkontrollene skal i hus-uten tvil!! Ha en flott helg, og enig med deg,sølvet skal brukes!!
    Hilsen fra Anette:-)

    SvarSlett
  6. Hei Nanni :) så artig utfordring, og flotte tips! Helga mi er fullbooket med jobb og konfirmasjon :) Meeen, jeg kommer sterkt tilbake på mandag.. skal klekke ut noen gode ideer til da :) Håper du får ei superduper helg, Nanni :)
    Jeg har også kurver til blad, adrians filmer og de stygge fjernkontrollene m.m.:)kjempekjekt og pent å se på!

    Nattinatt! Klem fra Lisa :)

    SvarSlett
  7. gmail irriterer meg....skikkelig rotete layout...jeg tror jeg skal bytte til Yahoo....får ikke sett om jeg sendte mail til deg i dag, men jeg tror det?
    Hva mente du med hylle?
    ;)

    SvarSlett
  8. Nei nei...det var IKKE gjette yrke konkurranse.....huff og huff......men jeg har fortalt deg i en mail hva jeg driver med.....
    Skjønner fremdeles ikke noe med....skulle jeg vise en hylle?
    Jeg er visst litt vimsete i dag...
    ;)

    SvarSlett
  9. flotte tips!
    nydelig helg til deg også!!

    SvarSlett
  10. Hei Nanni !
    Det var trivelig og inspirerende å finne bloggen din ! Det ser ut til at vi har samme smak, og sannelig har jeg en eldre søster som heter Nanni også :) Helt utrolig !
    Har lagt til din blogg på min side: Rusk og Rask.
    Ha en fin helg !
    Beste hilsen Lilleba

    SvarSlett
  11. Hei Nanni...

    Mange gode tips..likte sølv tipset ditt jeg...har ikke så mye sølv selv..men bruk det...ikke moro å ha flotte ting gjemt bort..
    Herlig..nå er vi varslet...ikke noe vits å prøve seg ...en sint hund...hihihi...

    Nyt kvelden
    klem Kerstin

    SvarSlett
  12. Helleu Nynnette, hvordan går det med bake-rydde-vaske tendensene?
    Jeg har vært i 70 årsdag, og vittig nok så var det pyntet med "dine" servietter, duk og blomster....Så jeg måtte smile for meg selv, der jeg satt (og satt og satt) (og spiste maaaaaaaaaaasse spekemat og en liten dråbe alkohol) (hikk) ..Altså, måtte smile for meg selv, for der satt jeg og tenkte, at dette ser jo ut som Nanni sin blogg!!!
    Nå er jeg hjemme...og hopper innom en tur!!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  13. Heisan ...igjen..
    Her hos meg er det nok ikke slik..her blir de møtt med logrende hae...kos med meg..kos med meg...
    Så hvis de koser litt så kan de bare gjør hva de vil...Hihi så ingen vakthunder her hos meg nei...

    Klemmer

    SvarSlett
  14. Å sukkkkkk.....også fromasj som er sååå deilig!!!
    Jeg skal faktisk ut på en lang kveldstur, trenger litt bevegelse.............
    Håper på en date i tigerstaden, i slutten av måneden...så da må det trimmes...(..på mer enn en måte..) Ooops.... jeg er ikke prest, nei!!
    Uuuuuut på tur, må lufte Ipodden!
    Klem fra SusaM

    SvarSlett
  15. Utfordringen tatt :-) Så nå utfordrer jeg flere til det samme.Merker at en blir satt ut med ei gang.Hjelp hva skal jeg ta bilde av o.l. Ordnet seg til slutt da hehe,men hvor mye tips det er, det for enhver bedømme hehe. Klem fra Kristin

    SvarSlett
  16. Enig med deg, hvorfor skal enn gjemme bort det fine sølv tøyet. Mye bedre å ha det fremme og ikke minst bruke det:)))
    Kurver må jeg ha, bruker de til alt mulig, godt å få vekk litt rot og det blir det litt av med 3 barn i huset...
    Ha en super fin helg, og takk for alle koselige hilsener hos meg, setter pris på det:)))))
    Klem Anita

    SvarSlett
  17. Kjempe koselig blogg du har. Takk for koselig hilsen hos meg. Flotte bilder. Enig med deg, her er også sølvet i bruk.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  18. Melder min innkomst!
    :)
    Har tenkt over din lille utfordring, trasket litt rundt her, og funnet ut hva jeg skal skrive om..jeg må ta bilder.....men først må jeg tørke litt støv!
    Tiihii!
    Stabelen av interiørblader (...nyttårsforsett=bare holde ett blad..gikk fløyten i påsken...)..i tillegg til alt det andre som ikke skal være på et kistebord, er ny så høy, at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av bena når jeg koser meg meg på laptoppen.......
    :D
    Ha en fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin søndag videre!
    :)

    SvarSlett
  19. Hei,så gøy at du tok utfordringen og meldte deg inn hos NIB...Ser jaggu meg ut som det lønte seg også..med så mange kommentarer allerede..Lykke til..Ps!du stilte sterkt med ditt navnvalg i konkurransen...kanskje det blir du som vinner neste gang:O)Go`uke start til deg fra Maliva..Kanskje vi sees i Sørumsand i morgen...skal i et møte der ute i morgo...

    SvarSlett
  20. I fengsel!???
    Orderud besøk?
    :D

    SvarSlett
  21. Hei hei!
    Jeg digger kurver. Har egentlig alt for mange av dem.... Men jeg kjøper stadig flere...! Herlig herlig!

    Hilsen L-jo

    SvarSlett
  22. Så fengslende!!
    Fint å høre at du/dere hadde en fin dag!!
    (De som leser våre beskjeder må jo tro at vi har kjent hverandre i hundre år!
    (Humre humre)
    Gleder meg til bilder!!!!!!!!!!
    Natta klem!
    ;)

    SvarSlett
  23. Kom over bloggen din, og likte den såå godt:)
    Håper det er ok jeg legger deg til, og legger medg som følger:)

    God klem Malin

    SvarSlett
  24. ta en titt innom bloggen min, Nanni :)
    Håper du har hatt ei super helg, det har jeg :)
    I kveld blir det kanskje cirkus på meg og lille adrian..
    klem/Lisa

    SvarSlett
  25. Tusen takk, jeg trengte en klem i kveld...
    Mange prøvelser.....men nå....skal jeg ha en roooooolig kveld.
    Håper allergien gir deg fred til forberedelser...så hyggelig å få mamma`n sin på besøk!
    :D

    SvarSlett
  26. Interiørblader i en kurv, det er interessant. Jeg har en amerika-koffert, nesten en hel Markörhylle full, og deretter en hel haug på stuebord, spisebord, kjøkkenbenk, nattbord, på do.. Det verste av alt er at alle inneholder skatter jeg ikke kan leve uten, og jeg vet i hvilket jeg finner hva. Galskap - ja. Det galeste av alt - dette er det lille jeg har igjen etter fjorårets opprydning da jeg kvittet meg med over hundre kilo interiørblader. Jeg har så mange jeg verner om, så de skal bli til bordben og mange andre fine ting.
    Gjett hvem som har spart alle årgangene av Ikea-katalogen siden 1996?

    SvarSlett
  27. Min kjære Nanni - jeg trenger et tips!
    Inspirert av de dyre møblene til Artwood og Living - jeg skal lage arbeidsrom og bestemte meg for en arbeidsbenk fra Ikea, men så fant jeg rett foran min nese gubbens gamle slagbenk! perfekt i høyde, nedslitt på en sløyd i mangemange år. Du skjønner nå at slagbenken skal bli mitt nye arbeidsbord. Men - tidens tann - hvordan skal jeg behandle - overflatebehandle - gjøre det litt mer rent og pent og fint, og samtidig beholde all sjarm og driv-ved uttrykk? Kan du hjelpe eller vet du om noen? Hjertesukk <3

    SvarSlett