fredag 22. januar 2016

Slow train coming

For en tid tilbake skrev jeg et innlegg som het "Er det juks?" Det handlet om prosessen i en gastricbuypass, eller slankeoperasjon på folkemunne. Jeg endte med å ta operasjonen og tenkte egentlig skrive masse om det, men det føltes ikke riktig for meg. 
Operasjonen tok jeg 25.november 2015 og i dag har jeg vært på min første kontroll. 
Veid og målt er jeg, og funnet en god del kilo lettere. Det er godt! 
Tidvis kan vi ha det så travelt i å nå målet og noen ganger kunne jeg ønske jeg gikk ned enda mer enda fortere. Men det fornuftige er at ting må få ta tid.
Den tiden jeg tidvis ikke føler jeg har. Men det er jo tøys. 
Tid kommer. 
Da jeg skulle ta toget hjem fra Bærum i dag, tok jeg en skikkelig somlebuss fra sykehuset med det resultatet at jeg ikke rakk toget hjem. 
I stedet slang jeg meg på et tog til Lillestrøm, som viste seg å være også å være et somletog. Vi har i skrivende stund stoppet på enhver melkerampe. 
For en liten time siden var jeg overstresset med tanke på at jeg ikke ville rekke direktetoget. Vel ombord på somletoget bestemte jeg meg for å nyte reisen. 
Nå er jeg omsider på Lillestrøm og ettersom toget videre hjem har gått, rekker jeg å nyte en kopp kaffe. 

Smil ~ og lag deg en god dag. 
Ting tar tid. 
Tid kommer. 

2 kommentarer:

  1. Syntes du er tøff som valgte operasjonen! Det kan ikke ha vært et enkelt valg. Dette klarer du. Ta tiden til hjelp. Vet hvor vanskelig det er, men det blir bra til slutt! Helgeklem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ann-Christin! Du er en inspirasjon med bloggen din!
      Valget om operasjonen var ikke enkelt og jeg brukte lang tid. Den første tiden etterpå var litt tøff, men nå er det veldig fint, jeg angrer ikke i det hele tatt og føler jeg har fått et nytt liv. God klem!

      Slett