lørdag 7. mai 2016

SAIL AWAY ~ timeouts og mammaliv

Unner du deg små pauser i hverdagen? Små oaser med timeouts der humla kan suse og tankene fly?
Det er ikke så lett, jeg vet.


Jeg elsker å jobbe. Jeg kan jobbe sent og tidlig med ulike prosjekter, men jeg elsker og å nyte livet mens jeg gjør ingenting.


Å ha fire barn innebærer som oftest at pausene med ingenting er få og sjeldne, selv om barna nå er store. Men det har de ikke alltid vært.
Her i huset kom de trillende på en snor på under åtte år. Da har man nok å holde på med. Det tok litt tid, men etter hvert forstod jeg at om jeg skulle være en god mamma, måtte jeg ta litt tid til å hvile, tid til å fylle på egen tank. Så jeg begynte å ta bittesmå timeouts, der jeg tuslet ned på den lokale kafeen med en bok i veska. Der satt jeg alene og leste, nøt kaffen min, lot tankene få hvile ~ og så tuslet jeg hjem. Det må nevnes at pappaen til barna var der for dem mens jeg tok min lille luftetur.


Nå er yngste blitt 17 og den eldste fyller 25 til sommeren. Det betyr at jeg kan ta lengre lufteturer enn en time og ja, jeg nyter det. Noe av det fineste jeg vet, er å tilbringe tid med barna, når alle fire er samlet, er mammahjertet komplett, eller når en av dem som har flyttet hjemmefra plutselig låser seg inn, går rett til kjøkkenet og åpner kjøleskapet, da er mammaen lykkelig. Og jeg trenger fortsatt og likevel me-time.


Det hadde jeg fra Kristi Himmelfartsdag på torsdag til fredag, da dro Jarle og jeg på et mini-cruise til Danmark. Med Stena Line. Så enkelt, så deilig. Vi har oppdaget spa-avdelingen der og den er fantastisk! Noe av det beste med den, er utedekket som er skjermet fra passasjerdekkene for øvrig. Det er deilige stoler og boblebad der og årets første soløkt ble gjennomført der i går. Etter klokka 12 er spaavdelingen kun for voksne på skipet og trenger man helt timeout fra all verdens søte små, er det tidspunktet man bør velge for deilige timer der tankene kan fly.










Hva slags timeouts skaper du deg?


Hurra for oss damene! Vi klarer så mye, men vi må og ta vare på oss selv. Enig?
Del gjerne både tanker og dette innlegget :)


Følg meg gjerne på snap: annesudmann, der dagens øyeblikk formidles når det måtte passe.


Smil og lag deg en god dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar