tirsdag 24. mai 2016

Tiaratirsdag, dere!




 



Noen trekker sikkert på smilebåndet til denne nå mer og mer omtalte tiaratirsdagen. Noen omfavner den. Noen fnyser litt.

Når jeg kom på ideen om tiaratirsdagen, husker jeg ikke, og om dette er resultat av høna eller egget, vites ikke, men de har altså Tiara Tuesday over there. Mon tro om de ikke har sett til Norge og lært? Probably not J

Tiaratirsdagen er for oss som bruker tiara til hverdags og til fest. Det er ikke alltid tiaraen sitter fysisk på hodet, men den er på likevel. Tiaratirsdagen handler om gleder, sorger og utfordringer, om kvinnelivet rett og slett. For halvannet år siden holdt det hardt for egen tiara. Etter å ha brukt 15 timer fra Nice til Oslo med ustoppelige problemer og forsinkelser og feil på ikke bare ett, men flere fly, postet jeg denne på fjesboken, haha:



Man holder jo på å oppnå en forholdsvis høy alder her i gården, det fylles 50 om under to uker, men jeg husker tilbake (nå nesten plassert i gyngestol) til ungdomstida mi da ei venninne nesten var irritert på meg over at jeg alltid kom meg på beina etter nederlag. Eller, - hun var irritert. Men hun fortalte meg det. Fint. – Det virker som om ingenting biter på deg, sa hun. Du smelles ned og så er det rett opp igjen.

Jeg husker ikke helt hva jeg svarte, men jeg husker forundringen og livsfilosofien er den samme i dag som da. Man reiser seg igjen. Litt klokere, litt mer ydmyk, litt mer kunnskapsrik og så går man videre. De steinene man snublet i, kan snus og brukes til stepping stones, steiner man kan gå på over der det er ulendt terreng.

Tiara og belønning fra Mary Kay - stas!


Dette klarer du! – sa mamma alltid til meg i oppveksten. Noe av grunnlaget for å reise seg igjen, ble nok lagt der.

Tilbake til tiaraen. Å reise seg igjen etter nederlag og til og med kjenne på en verdighet i det hele, er ønsket mitt for alle tiarabrukere. Selv om tiaraen så vidt henger på eller er helt på skeiva. Det er lov å glitre i eget liv J

Shine baby, shine!
Takk for at du leste!

Del gjerne med andre som kan trenge en tiara til tirsdagene eller sånn ellers.


Følg meg på snap for tidvis utagerende tiarabruk J Kardashiansbildene er fra snapchat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar