mandag 27. juni 2016

Har du funnet frem grilldressen?



Langt tilbake i forrige årtusen, da jeg var ung og lovende, nå kun lovende, anså jeg campingliv for å være lavest på rangstigen. Campingvogn likevel definitivt å foretrekke fremfor telt, sterkt påvirket av at min første bryllupsreise delvis var lagt til et ettmannstelt (jeg lover, det var så lite) under regntung sommerhimmel utenfor Kristiansand, der naboens gitarspill (og en del annet) holdt oss, meg i hvert fall, våken hele natten. Når man våknet våt og kald dagen derpå etter 36 minutters søvn, var brura mildt sagt sur.
Det ble hotell resten av den ferien, for å si det slik.


Med utvidet og påført angst for campinglivets sorger, var det derfor med vantro jeg noen år senere opplevde en så total ro hos et vennepar på en campingplass, at det er et mirakel at jeg den dag i dag klarte forlate campingstolen jeg seg ned i den dagen. Skuldrene senket seg, måkene skrek, humla suste og jeg innså ved nok et mirakel at jeg elsket campinglivet. Det var så vidt jeg ikke gikk til innkjøp av matchende grilldresser.
Telt er fortsatt unntaket, skjønt jeg har hatt en god teltopplevelse med svigerinna og diverse nieser for noen år siden. De hadde dog ikke ettmanntelt, men et helt lite palass bestående av tre avdelinger, to stuer, tre soverom, kjøkken, spiskammers, hjørnebadekar og dusj. Det var i hvert fall tre rom.



Men telt er fortsatt ikke favoritten.
Tilbake til campingvogntanken. Campingvogn, liksom. Det er vel for wannabee-hytteeiere? Niks, ikke nødvendigvis. For meg er campingvogn den ultimate dukkestuedrømmen! De fleste småpiker som har hatt en dukkestue, kjenner på lykken, eller kjente vel og merke, over minihjemmet. Jeg er ferdig med dukkestuer, men har begynt å drømme om campingvogn ved havet et sted. Et sted å reise ned til fredag ettermiddag, eller torsdag om jeg kan avspasere på jobben, kjenne roen komme, lage enkel mat og ta et glass vin med mannen og venner som måtte lett lykkelig slenge innom.



Om da campingvogna kunne sett ute som noe i denne dur (som jeg har funnet på Pinterest, link ligger på bildene, her skal vi ikke skryte på oss noe annet), da hadde jeg trolig flyttet dit i sommerhalvåret. Ettersom jeg står midt i en flyttesjau er disse bildene til glede og inspirasjon for noe som kan bli aktuelt til neste år. Det skulle tatt seg ut om jeg både fylte 50, flyttet, giftet meg, fikk ny jobb OG campingvogn den samme sommeren! Nei makan. Fire av fem holder fint.




Derfor har jeg tenkt å øke aktiviteten denne høsten på finn.no i campingvognsøk. Så får vi se da, om det blir vogn, fortelt og platting neste sommer. Jeg kommer dessuten til å følge haute couture for grilldresser med falkeøyne og sannsynligvis befinne meg på en motevisning eller to der sommer 2017 presenteres.
Men først tilbake til flytteeskene.
Sammen med drømmene.


Lag deg en god uke, om du er på campingen, jeg er selvsagt ikke misunnelig (*kjente rykninger i nesa*) eller om du er på ferie andre steder eller om du, som meg, skal pakke ned 60 esker i et hus og har kommet til den tredje.


For flyttesjau og campingdrømmer, valpespam og kaffekoppspam, følg meg på snap: Annesudmann


Takk for at du leste i dag igjen!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar