tirsdag 25. oktober 2016

25 tips når du fyller 50


Å bli 50 var noe jeg tenkte på og forberedte meg på i hele mitt 49-ende år. Å bikke 50 er en stor sak. Man er ikke lenger mellom 40 og 50, men mellom 50 og 60! How scary er ikke det?

Det hjalp ikke at folk generelt sa jeg så så ung ut og de som synes jeg så gammel ut, holdt vel klokelig munn om det, jeg ser den. 
50 er 50 og det er og var en stor dag. 
Fram til fylte 50 vil jeg dele noen tips og råd med deg, visdom og humor som har blitt klarere og klarere med åra og skrevet med gullskrift - ihvertfall noen av dem. Her er de 25 første:

1.   Det er helt ok og innafor å ikke være perfekt
2.   Vi sitter alle i glasshus
3.   Vi kan velge glede
4.   Å tilgi gir en gladere sjel
5.   Velg å vokse i hvert vennskap du er i
6.   Om noen sladrer til deg, sladrer de trolig om deg (uuuups)
7.   Høye forventninger er ok, folk vil gjerne strekke seg etter dem
8.   Depresjoner tar slutt
9.   Livet er perioder. Vanskelige perioder går over etterhvert
10. Det er glede i små, små ting hver dag
11. Noen ganger er det verdt å kjøpe en kaffe til 48 kroner
12. Alle vil ikke forstå alltid
13. Noen synes at du (og jeg) er litt håpløse . Det er greit. 
14. Denne må jeg ta på engelsk: You can not please everybody. You are not at Nutella Jar.
15. Vi er sterkere enn vi tror.
16. Vi kan være modige
17. Noen ganger er Netflix og en isboks den beste løsningen på problemet der og da.
18. Det kommer alltid en morgendag, ha en plan, arbeid etter den.
19. Alle ønsker å bli sett og å få være viktige i livet sitt
20. Vi kan velge takknemlighet - hver dag
21. Barna våre er vår største arv
22. Familie kommer først
23. Takk og lov for venner som fortsatt er der etter hektiske jobbeperioder
24. Gamle, lange vennskap er gull
25. Sommerfugler har ikke alltid vært vakre


Og denne er for tiaratirsdagen: bruk tiara når det passer deg! Du er sjefen over din egen tiara.

Takk for at du leste!

Kloke klemmer

2 kommentarer:

  1. Tusen takk Anne! De gode ordene holder faktisk i et laaaaangt liv. Hilsen Anita 77.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anita! Man lærer seg å ta vare på små setninger underveis :)

      Slett