mandag 10. oktober 2016

Da brura sa nei




Nå er det over en måned siden bryllupet og jeg lovte å blogge om det. Imidlertid har det skjedd så mye, at det hele har blitt satt litt på vent, men her er noen glimt fra en dag som ikke kan karakteriseres som noe annet enn fantastisk! Skjønt foran alteret utspant det seg et bittelite drama.

Vielsen som heldigvis gikk bra ~
Privat bilde
Ordfører i Skedsmo, prest og Jarles gode venn Ole Jacob Flæten, skulle vie oss. En nær, verdig og vakker vielse som holdt på å gå galt da jeg sa nei..... Jarle stirret på meg. Presten kikket spørrende. Jeg ble totalt forvirret og aner ikke om gjestene fikk med seg denne totalt kontrollfreaken av en brud, som i et lite øyeblikk oppfattet at presten spurte om Jarle ville ha meg som sin ektemann - hvilket ble helt feil for norsklæreren, skjønt denne flotte fyren hadde gitt meg sitt tydelige ja og nå hadde turen kommet til meg. Der og da foran presten begynte jeg å forklare at han hadde sagt feil og der og da gikk det opp for meg at jeg nettopp hadde sagt nei, men ikke til Jarle, kun til min egen forvirring! Til prestens og brudgommens, og min egen ikke minst, lettelse i det som opplevdes som evige sekunder, klarte hjernen min å innhente seg, slik at to tydelige JA trillet frem og takk og lov for det!
Dagen etter lo vi så vi grein av det hele. Jeg grein litt og. Over min egen kontrollfreaktankegang.
Men vi ble gift og fikk kirkens og Guds velsignelse.
Nåde over nåde over nåde - både på den ene og på den andre måten.

Foran presten ~ lykkelige og preget av høytiden
Privat bilde

Vi ønsket at det skulle bli en uhøytidelig høytidsdag, der vi fikk feire livet, vennskap og kjærligheten. Og det fikk vi!

Bordpynten jeg hadde laget selv
Privat bilde

Vi fikk flotte gaver, men ingenting kan måles i den gaven som man ikke kan være fysisk ut, nemlig vennskapet! For en gjeng som kom! Og for en stemning!

Brudebuketten
Privat bilde

Brudebuketten, laget av Floriss_Råholt! Heidi hos Floriss forstod hva jeg ønsket og kreerte denne buketten til meg. Jeg var så fornøyd!
Nå har bildene fra Ricardofoto kommet og vi koser oss med å gå igjennom dem og mimre! Jarles forlover Arild laget og en film fra selve dagen og fra forberedelsene og jeg skal prøve å få lagt den ut, den er en utrolig god oppsummering av det hele!

Så ble vi gift ~ takk og lov for det.





Følg meg gjerne på snap for både ja og nei i hverdagen: AnneSudmann.

Takk for at du leste!

Klemmer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar