tirsdag 11. oktober 2016

DIY - do it yourself! Bryllupsdekorasjoner!


Å gifte seg er ingen billig affære. Man skal ha kjole og dress, mat, pynt og blomster. Og en brudgom!


En periode så jeg på ulike bryllupsprogram fra USA, der prisen lå på 100 000 pluss for et bryllup - minst! Det kan bli i overkant for hvermannsen og det er mye man kan gjøre selv og finne på Finn.no. Finn.no faktisk! Jeg fant kjolen min der. Den kostet opprinnelig over 8000,- og jeg betalte 1000,- for den. Kontordama på jobben sydde den om og satte på swarowsky-krystaller og wow! - jeg ble så fornøyd! Kjolen skal jeg vise senere.
Flere har spurt om roseballene som pyntet bordene og trodde jeg hadde kjøpt dem (*blush*), men de er altså hjemmelaget!
Rosene er i en slags fløyel, jeg kjøpte dem via Finn.no. De er kjøpt i London og heldige meg fikk kjøpt dem på Mogreina!



Så hvordan lage dem?
Jeg kjøpte forholdsvis store isoporballer og i tillegg til vanlige knappenåler, en del pyntenåler. Isoporballene kjøpte jeg på Panduro og pyntenålene på en blomsterhandel.
En rolig søndag med kaffe i koppen og ro i sjela, gav inspirasjon, kreativiteten sa ja og hurra og jeg satte i gang.



Det tok tid. Jeg brukte vel 4-5 timer på seks roseballer, men det var utrolig koselig arbeid. Jeg festet og bånd som matchet bånd på serviettene/serviset og på selve brudebuketten. En del av kjolestoffet som ble til overs, var og festet på buketten. Rosene hadde lang stilk som jeg klippet av og stakk inn i isoporkulene. Jeg brukte knappenålene til å dandere bladene med og pyntenålene til å sette inn i rosene, som du ser på bildet.



Jeg valgte å holde roseballene i to hvitnyanser med en aprikos eller rosa rose i hver ball. Slik tok roseballene opp fargene i portalen som stod bak oss og også fargene i buketten.



Jeg har beholdt en roseball (og brudgommen), de andre fem roseballene har jeg solgt til en forhenværende elev faktisk. Det sier noe om at hun har blitt voksen og jeg har blitt enda mer voksen, haha! Veldig koselig å kunne selge dem videre til noen jeg kjenner!


Du trenger altså:
~ en brudgom
~ isoporkuler (Panduro)
~ roser (kunstige eller ekte, men ekte vil få en utfordring med vanntilførsel)
~ knappenåler og pyntenåler
~ evt. silkebånd
~ god tid og en kopp te eller kaffe


Lykke til! Og takk for at du leste!
Du kan følge meg på snap: annesudmann, der har jeg en ganske så levende mystory :)


Roseklemmer!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar