fredag 14. oktober 2016

Gidder du sende meg glitteret?


Bli en som forgyller hverdagen din!

Men du vet ikke hvordan jeg har det, sier du.
Nei, og du vet ikke hvordan jeg har det.
Eller hvordan naboen har det. Eller kollegaen. Sånn på ordentlig.



Det sies at det er forskjell på hvordan man har det og hvordan man tar det og jeg mener bestemt at du kan ha det bra - selv når det stormer.

Misforstå ikke, jeg har virkelig hatt mine nedturer, jeg grått håret grått og vært så deppa at min eneste lykke var å finne ut om jeg skulle velge potetgull med havsalt eller løk, samt å stalke eks-boyfriends på facebook!
Been there - done that. Og så har jeg krabba meg opp igjen. Funnet fram glitteret i hverdagen og strødd litt på her og der.
Så har vi det ikke bra hele tida. Det skal være plass til sorg. Å ha glitter på alt hele tida, er utopi.
Om sorgen får riktig plass, er og gleden så mye større når vi går videre.
For det kommer du til å gjøre. Denne gangen også.

Underveis når tenna sitter i tapeten og det hjemmefargede håret blir mørkere og mørkere må man lære seg å ta tak i de små gledene.
De små gyldne øyeblikkene. For de er der.



En kopp kaffe på trammen i en vakker kopp.
Har du ingen vakre kopper, sier du? Da bør du kjøpe deg din første. Eller ønske deg en.

Jeg innser at jeg etterhvert har fått mange vakre kopper og er her og nå usikker på om det er en diagnose eller en konsekvens av mange nedturer. Uansett, jeg har skaffet et stativ til dem, slik at jeg kan nyte synet på benken. Det er glitter, det!

Eller du kan gå en tur, lytte til skogens ro og nå er trolig hjortelusa frosset ihjel, og det bedrer den helhetlige opplevelsen. Eller kanskje du kan møte noen på kafe? Invitere noen på kafe, til og med?

Eller passe barnslig sette et klistremerke i jobbeboka di fordi du har gjort en skikkelig innsats? Klappe deg selv på skulderen og fortelle deg at jammen duger du! Om ingen andre ser det, se ihvertfall deg selv og så kan du kanskje se andre og gi dem en skikkelig lærepenge, sånn i all kjærlighet.



Så gidder du sende meg glitteret?
Tusen takk! Du er god!

Takk for at du leste!
For mer glitter i hverdagen, samt en real dose kopper, følg meg på snap: AnneSudmann

Glitterklemmer!


2 kommentarer:

  1. Denne var fin og nydelig og bare fin!

    og du unngår alle klisjeer og det gjør teksten så god.

    Takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne-Helene! Det var gode ord jeg tar med meg videre <3
      Jeg ønsker deg en nydelig dag ~ med glitter på. I dag er glitteret stille formiddagsstund her for meg selv, levende lys og ro. Jeg vurderer å lage scones, det er så koselig søndager. Scones er litt glitter. Klem til deg!

      Slett