torsdag 20. oktober 2016

Gleder du deg til jul? Les dette! Gruer du deg til jul? Les dette!


Gleder du deg til jul?
Eller gruer du deg?
Vi har så ulike minner fra barndommen - og disse påvirker oss i voksen alder. Om du er en som gruer deg, kanskje du kan lage nye opplevelser, nye spor som gjør at du kan begynne å glede deg?
Forskning viser at det dannes spor i hjernen av ulike vaner og opplevelser. Vi kan øve inn nye vaner og få nevronene som snakker sammen mellom hjernehalvdelene til å lage nye veier. Men det tar litt tid. Traumer, imidlertid, lager så dype spor, at de ikke lar seg viske ut. Man kan likevel lage mange nye gode spor over traumesporet, slik at verden likevel blir et bedre sted. Enkelt sagt.



Så om du har gode minner, gode opplevelser, hjelp noen som ikke har det. Det er to måneder til jul Kanskje vi kan invitere noen til et morsomt juleselskap? Kjenner vi noen som er alene på julaften? Har vi plass til en til rundt bordet? Kan vi hjelpe til på Fattighuset? Kan vi gi noen som ikke forventer det en gave? Det er så mange ting og så små ting som skal til. Og fortsatt er det slik, at den største gleden vi kan ha, det er å gjøre andre glad!


Jeg gleder meg alltid til jul. Jeg var heldig og hadde, har, en mamma som skapte gode minner. Vi hadde ikke all verdens, men vi hadde hverandre og det var gode dager. Hjertevarme, humor og tid sammen er gratis investering som gir stor verdi. Jeg var heldig. Jeg håper jeg får gi noe av det samme videre. For nå kjenner jeg at julegleden kommer krypende og Pinterest flommer over at inspirasjon, tips og ideer i feeden min der. I dag er bildene lånt derfra. Å ta en tur på Pinterest disse dagens anbefales! 

Takk for at du leste!

Pinterestklem med granbarduft oversendes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar