fredag 21. oktober 2016

Hurra, jeg skal til tannlegen!

 Bilde: Pinterest

Rekk opp hånda, de som har lyst til å gå til tannlegen!
Tenkte jeg det ikke. 
Ikke en.
Jo vent, jeg har! I dag har jeg lyst til å gå til tannlegen, enda jeg gruer meg for å sitte der med gapet åpent en times tid.

 Bilde: Pinterest

Men det er verdt det. For i dag skulle tanna ut! Du veit du går på en hestekur av antibiotika når det lukter apocillin når du tisser og at du går på rimelig heftig smertestillende, når det går snurr rundt for deg bare ved å ha gjort noe så utagerende som å ta et bad i håp om å lukte bittelitt bedre for omgivelsene. Men så ender det med at du kryper ned i den samme duvende dyna og dunster videre. Da er du ikke i form, for å si det slik. Og alt på grunn av ei litta tann som forpester kjevebein og omegn. Men i dag skulle tanna ut! 

 Bilde: Pinterest

Men. Det er alltid eller ofte et men. Men på morgenen nå har tannlegen min, dr. Hannani ved Solheim tannklinikk og ettersom antibiotikaen nå virker, bestemt at skal tanna få ro og betennelsen få fortsette å gå tilbake, hvilket er det beste. Så skal jeg smile tappert til omverdenen en tann fattigere etterpå, men det er først på tirsdag. Det er takk og lov ikke en fortann! Og jeg skal fortsette med antibiotika og smertestillende til tirsdag (og sikkert onsdag og torsdag) og fra nå av gå trofast til tannlegen på kontroller både titt og ofte, det har jeg lovt meg selv. 
Så smil på en halv antibiotikasnurr, det er fredag!


 Bilde: Pinterest

Takk for at du leste!

Tanndrama og annen sjukdom kan oppleves nærmere på snap; annesudmann

Fredagsklem!

1 kommentar:

  1. your post is very nice .visit our blog too and also allow us to share our blog with you .
    Beauty Blog

    SvarSlett