mandag 14. november 2016

Alle gode ting er tre tips for uka


Så er det mandagen igjen.
Den kommer ofte litt brått på her i huset, i hvert fall hos de av oss, ca halvparten av menneskene her i heimen og det vil si meg, som er i overkant glade i å sove om morgenen, men ikke om kvelden. 
Tidvis tror jeg at jeg lever etter prinsippet, at om jeg ikke legger meg, skjer ikke neste dag.
Men her er vi!

Ettersom jeg ser det er populært å komme med gode tips og råd i ulike blogger, tenker jeg servere tre ting som er lurt å ta med seg inn i en ny uke.



1. Sett deg et ukesmål. 
Det kan være lite eller stort. Du er sjef i eget liv. Det skjer ikke så mye med mindre du vil det selv. Gå for målet ditt.




2. Planlegg. 
Skriv ned seks ting daglig du skal gjennomføre og gjennomfør for å nå målet ditt.
Noen av oss jobber mye, andre har dager med mer space - uansett, organiser deg selv. Skriv gjerne tidspunkt for jobb, studier (hjernen er en muskel, bruk den!) og for hvile. Om dagene sklir i ett, forsvinner de bare på en måte.


3. Me time.
Me time høres ufattelig mye bedre ut enn jeg-tid. Men det er i bunn og grunn det samme. Sett av tid til bare deg, der du kan puste og høre innover i deg selv. For å holde oss på den engelske linja, siteres herved noe jeg leste på Instagram i helgen: Life whispers, listen closly.

For de som har x antall unger under småskolealder i heimen, høres dette helt vanvittig ut, men jeg kan love deg, om du har dumpa innom denne middelaldersbloggen, at det kommer stille stunder igjen. Hold ut!
Da jeg hadde små barn, gikk jeg, etter avtale med barnefaren som da var barnevakt, ned på den lokale kafeen med en bok i hånda. Vel plassert med kaffe og bok kom jeg etter en time tilbake som en ny og bedre mamma. En skal ta vare på vettet.

So many times we are given the right answers, we don´t hear the quiet voice.

Takk for at du leste! Følg meg gjerne på snap: annesudmann og på Instagram.

Mandagsklemmer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar