søndag 13. november 2016

Dagen i dag, den kan bli vår beste dag


Facebook legger daglig ut minner og på denne dagen for tre år siden, skrev jeg følgende:




Samme dag som jeg postet dette innlegget, skulle jeg på date med Jarle. Vi skulle møtes på Lillestrøm og jeg var for tidlig ute, et forholdsvis sjeldent fenomen og kun fordi et møte i Oslo var avlyst. Så satt jeg der med god tid å forvente et eller annet. Mannen hadde jeg visst om siden 90-tallet, sett i koret og snakket med den siste tiden. Ikke noe ukjent blad, med andre ord, men likevel ikke kjent.
Så kom han.


Med langstilket rød rose og spanderbuksene på. Det er ikke vrient å falle for slikt. Men det var noe mer. Det var god magefølelse. Og når vi skilte lag den kvelden på parkeringsplassen ved Bingsfoss ungdomsskole, hadde intet annet enn et mirakel skjedd. Jeg var forelsket.
Det hadde jeg ikke trodd kunne skje igjen.
Jeg har ikke så lett for det der.

Mangt skal vi møte, mangt skal vi mestre, men dagen der for tre år siden, har lagt grunnlaget for gode dager og for et godt liv. Jeg er takknemlig her jeg sitter i søndagsstillheten.

Quiet is turning down the volume knob of life. Silence is pushing the off button. Shutting it down.
Khaled Hosseini

Farsdag er det og. Jeg er takknemlig for mennene i mitt liv. Alt fra pappa selvsagt, til mine barns far, til Hans Henrik som er gift med mamma, til svigerfar Per og for Jarle. For sønnen min Michael, som jeg håper blir far selv en dag slik at jeg kan gå bananas i bestemammarollen og skjemme bort smågull helt uhemmet og gi dem fra meg når bleiene skal byttes.


Ettertenksom søndag. God farsdag!

Takk for at du leste!

Klemmer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar