onsdag 16. november 2016

Jeg gleder meg til desember!




Det sies at jula er artig for dem som er små, men jammen funker det for meg og! De første sviblene er kjøpt inn og jeg kjenner på julegleden. Like mye førjulstida som jula i seg selv. De tre p-ene som å pynte, pakke og preppe for gode dager sammen! I år kommer mamma og Hans Henrik for å feire med Jarle, meg og komplett antall unger og jula slik den var da store unger var småkryp, blir nesten som før. Dengang de var små, pakket jeg på det verste, eller var det beste, inn 96 pakker til kalendrene og i år er jeg igang igjen. Men ikke si det til dem. Det er bare småting, men med digre doser mammakjærlighet. De slipper aldri unna den.


Jeg har og begynt å pynte i ny-heimen og det før det er ferdig malt. Må man, så må man. Det er lov å la seg friste, visstnok, og om fristelsen begrenser seg til noen svibler og litt pynt i vinduet, får det stå sin prøve.


Dype vinduskarmer på grunn av at huset er et tømmerhus er rett og slett for gode til å være sanne, men her er de det. Sanne.



Og ikke nok med det. Da husfrua ramlet inn på kjøkkenet i går etter mange timer på jobb, hadde husbonden kjøpt ikke mindre enn to glansede julemagasiner til fruen. Det falt så til de grader i smak. Nå har jeg gjennomgått minst fem ulike bloggerjulestiler og nå holder det ikke bare med maling, tenkte jeg til husbonden (jeg turte ikke si det), nå blir det total makeover av stuer og julepynt og vi begynner til helga! Jeg tror han blir overlykkelig.


Takk for at du leste! Vinduspynt og julegleder finner du og på snap: annesudmann

Klemmer!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar