onsdag 23. november 2016

Tre nøtter til Askepott - tre daglige gleder

Tre - fire nøtter til Askepott og tre - fire daglige gleder

Tre nøtter til Askepott - tre daglige gleder. 
Tre nøtter kan i eventyrets verden utgjøre forskjellen mellom et liv i aske eller et liv som prinsesse. Kan det overføres til din hverdag? Tja, jeg tror det. 
Hør bare.
Livet blir liksom det vi gjør det til.

Selv om det kan virke som om enkelte kjører på livets motorvei rett frem og uten trafikklys, i hvert fall uten rødt lys, er jeg sikker på at det tidvis er rimelig humpete vei for dem og. 
I hvert fall en liten punktering.
Så gjelder det å være rustet med termos med kakao og litt niste om punktering skulle inntreffe.

Du veit ikke åssen jeg har det, sier du.
Nei, jeg veit ikke det, sier jeg.
Og du veit ikke åssen jeg har det.

Men det du kan få vite, er at jeg uansett "har´n" har bestemt meg for å lete etter daglige gleder.

Det tror jeg har redda vettet mitt mange ganger.

En kopp kaffe eller te i ro. Et streif av duft av nybakt brød. Små gleder, men viktige gleder.

Et stk av eget avkom har fått i oppgave å finne tre daglige gleder. Så spres det litt. Venner av henne har blitt opptatt av det samme. Hva er dagens tre gleder?
Så kult, tenker jeg!

Så - hva er dine dagens tre gleder?
Se etter dem. De finnes der!

Takk for at du leste!
Flere gleder er på snap: annesudmann

Klemmer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar