mandag 7. november 2016

Tusen ting å være takknemlig for - ti i hvert fall


God mandags morgen!
Virkelig? Mandag og morgen og god? Jada, det blir som regel det vi gjør det til. Så jeg tenker jeg skal være takknemlig. Det kan velges, helt sant. Skal man ikke føle på dritten i livet da? Joda, det kan man godt. Men munnvikene og ansiktshuden har best av å vende oppover. Det er like greit å hjelpe kollagenet, som tross alt svikter oss gradvis fra 25-års alder. Alt henger med åra. Vi får dra opp der vi kan. 

Så - hva er jeg takknemlig for i dag? Jeg er takknemlig for ungene mine og denne vakre tavla vi fikk til bryllupet vårt. Den skal på plass i nytt kjøkken asap. Jeg er takknemlig for nytt kjøkken i nytt hus.


Jeg er takknemlig for deilig digg jeg fikk på Miss City for kursene jeg holdt! Og at når vi fikk det på Miss City, gjelder trolig ikke kaloriene. Kanskje. 


Jeg er takknemlig for at det snart er jul! Jeg har begynt å pakke inn gaver og det er fantastisk hyggelig! Jeg er takknemlig for førjulstida og at den ikke trenger være julestria. Julestri er jeg ikke god på. I det nye huset er kjøkkenet allerede vaska ned, takket være venninne Kari som er så hel ved at det halve kunne vært mer enn godt nok. I helga har hun skuret ned vegger og tak med grønnsåpe på gårdskjøkkenet og jeg har for første gang i mitt liv forstått at å vaske rundt er en god ting. Jeg er trolig ufattelig treg på husmorfronten, men det kan være jeg har sett lyset nå. Det er og noe å være takknemlig for.


Jeg er takknemlig for at Ett tusen gaver er en bok og ikke reelt antall pakker som skal pakkes inn.

 Skjønt det føltes slik da jeg hadde fire unger som skulle ha pakkekalendere for noen år tilbake. 96 kalendergaver kan få enhver mor til å tilte natt til 1. desember. Jeg er takknemlig for at ungene nå synes Flax-kalender er helt fint. Jeg er takknemlig for at i hvert fall fetteren min bruker begave meg med en kalender (Flax, men for all del, tanken teller)  innimellom. Mødre og damer og sånt får erfaringsmessig ikke kalendere, vi gir dem. Kanskje vi burde starte en kalenderklubb for damer?


Jeg er takknemlig for gode, kloke bøker av nyoppdagede forfattere. Det finnes et liv utenom Jo Nesbø. Ja takk, begge deler, tenker jeg vi sier.


Jeg er takknemlig for kjøkkenutsikten fra nytt hus. Nå blir det Anne på landet for real, det kommer flere bilder fra innflytting og interiør i gårdshuset. 


Jeg er takknemlig for vinduskarmer så brede, at det er plass til lys og hjerter der, skjønt ikke for mye stæsj, planen er et enklere liv. Jeg er takknemlig for Finn.no. Der kan jeg selge overskuddsstæsj. Det er litt å ta av, kan du si.


Og så er jeg takknemlig for deg som er innom og leser bloggen, noen faste lesere, noen nye. 

Hva er du takknemlig for? Skriv i kommentarfeltet, delt glede er lurt og sånt. Eller noe slikt. Du kan være anonym eller legge igjen navn.

Takknemlige klemmer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar