søndag 21. juni 2009

Bloggmania og travle deilige juni ~

Juni er en travel måned her i familien. Hyggelige ting avløser hverandre og her er et glimt fra gårdagen, da vi var sammen med gode venner (Dreamgirl med hennes Mr. Big ~ hehe) på RammeGård ved Hvitsten, der Petter Olsen har laget en fantastisk engelsk hage.. Det var som å komme inn i en annen verden! Hagen er åpen torsdager i juli og vel verd et besøk. Nanni har aldri sett turkise valmuer, men det var da visserligen det jeg tok et bilde av her?
Noen blomstermennesker som vet?
~
~
Dagen begynte vi på brygga på Hvitsten og deretter med herlig Dreamgirl-middag,
meget nam-nam!
~
~
Nanni tenkte være totalt anonym her inne i Bloglandia, men der har altså fruen brutt med sine noe vaklende prinsipper. Jeg må jo bare vise den romantiske rammen rundt besøket på Ramme gård, sukk hjerte...
~
~
British Shakespeare Company besøker i disse dager Ramme gård og spiller A Midsummer Nights Dream og Much Ado About Nothing. Nanni hadde forventninger om at dette ble en hyggelig aften, men ikke om at jeg skulle le så tårene rant igjen og igjen av skuespillet. Om det er billetter igjen, løp og kjøp! Kåre Conradi var gjesteskuespiller og det gjorde selvsagt ikke vondt å se ham (fniiiis) og hele ensemblet var så dyktige, at jeg sitter igjen, nok en gang, med en følelse av rikdom over å få ha opplevd dette.
~
~
I alt dette, kjenner jeg at min dash av diagnosen Blogmania svekkes... Det er så mye å være med på når sommer-Norge våkner... Nannimannen har truet med å loggføre tidsbruken på nettet (kanskje han gjør det nå...?), hehe, men Nannis engasjement i den lille firkantede platen (laptopen) er noe begrenset nå i travle, deilige juni.
Sommerkveldene må nytes!
Nyt også noen fler bilder av den engelske hagen på Ramme gård..
~
~
Og så blogges vi!
En deilig ukestart ønskes alle med
en klem fra


24 kommentarer:

  1. Hei Nanni. Kjekk mann du har!! Minner meg om en ekte engelsk gentleman;) Det må ha vært fantastisk med en slik teateropplevelse. Bringer tilbake minner. Bildene fikk meg til å tenke på den filmen, var det Shakespear in love, montro? Det er koselig å blogge,og kreativt. Det forsvarer tidsbruken synes jeg da..selv om jeg ikke orker å lage innlegg bare for å gjøre det, jeg må jo ha noe som jeg ønsker å formidle. Samtidig ser jeg på bloggen som en dokumentasjon på ting jeg driver med. Natti natt!!

    SvarSlett
  2. Kooooos vennen min!
    Er veldig fristet til å blogge Bildet med veskeopphenget ditt... Kanskje, kanskje ikke?

    Uansett, det var en perfekt kveld! Tusen takk...

    SvarSlett
  3. Hei!
    Har aldri kommentert her hos deg før.. *kremt*
    Maaange flotte bilder og hørtes kjempekoselig ut i den hagen!
    De turkise valmuene er nok Meconopsis, blå valmuesøster! ;-)

    SvarSlett
  4. Så skjønne dere er....og med denne roamntiske rammen da...litt av et sted så må være utrolig moro å oppleve...


    God eminner å ta med seg...
    Nyt mandagen Klem Kerstin

    SvarSlett
  5. Så utrolig mange flotte bilder! Såg veldi veldi romantisk ut i den hagen;) Herleg!

    Ynskjer deg ei retteleg god veke:)
    Klem frå Linn:)

    SvarSlett
  6. Så skjønt da! Både menneskene, naturen og bildene! Carpe diem - og nyyyt øyeblikkene! Ønsker deg gode junidager! Nå nærmer det seg trekning hos meg...Klem!

    SvarSlett
  7. flotte bilder du viser...valmuer ja; me like...å æ trur ikke blå valmuesøster e såååå stor, men skal ikke krangle om det nei...vakker e den uansett..

    SvarSlett
  8. Hei Nanni!

    Hvilke bilder du varter opp med i dag!
    Jeg suger inn alt det vakre du har klart å fange inn.
    Blå, stor valmuesøster eller Meconopsis grandis er en skjønnhet fra Kina, Nepal,Tibet osv. Meconopsis tilhører en stor familie. I min hage har jeg 15 forskjellige sorter, og i mange forskjellige farger. Mange av de er svært, svært sjeldne. De liker å vokse i halvskygge i god jord med litt lav ph.
    Nydelig og romantisk bilde av deg og din kjære!
    Forførende vakre omgivelser...

    En midtsommernattsdrøm er et skuespill som åpner latterdøren på vidt gap ;-)

    Sukk, må sikle over bildene en gang til, før jeg forlater blogglandia.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  9. Hei!
    Nydelige bilder!! Jeg ble sittende å stirre lenge.. Flott at du deler disse vakre minnene med oss :o) Kjekk mann og pen dame du har tatt bilde av ;) Jeg har startet på sommerferien, og nyter min nye store veranda!
    Sommerklem!

    SvarSlett
  10. Hei Nynette!!
    Du er NYDELIG!!!
    Så vakker du er!
    Og Thom! For en STILIG mann!!
    (..det var denne broren, du..ikke glem meg...)!! (tiihiii)
    Jeg har sett og sett på disse nydelige bildene....så deilig å kose seg med kjæreste og venner.....

    Jeg føler også veldig på behovet for å la skjermen stå, både fordi livsnyting går først på timeplanen....og fordi det er visse forpliktelser som også skulle gått unna før livsnytingen finner sted....(...det hender at prioriteringsrekken blir feil....ooops...)

    Jeg tror at ca. to innlegg i uken er aktuelt for meg...siden blir det jo konkurransen....

    Jeg har jo historier som lever i meg, som kommer av seg selv når jeg skriver.....som ikke er tidstyver....men...
    Utover det stikker jeg vel innom og svarer og besøker blogger....men følger med klokken!

    Har hatt en TØFF dag i dag.....et møte som ikke gikk så bra ..
    (....fant ikke parkeringsplass.....mistet besinnelsen av omkjøringer og turistbusser og fandens oldemor og....
    og parkerte MIDT i byn i protest..hva ellers er rabatter til??.....jeg VISSTE jo at jeg fikk parkeringsbot...og tenkte på akkurat DET hele møte....700 raske....)

    Ja,ja......nobody is perfect? Jeg må jo ha sett ganske komisk ut der jeg trampet avsted etter å ha gått fra bilen akkurat der...tiihiii...jeg har masse selvironi....men det koster altså litt å ha temprament!!

    Trøsten var at Noa Noa har salg (50%) i byn, jeg tror jeg skal parkere mer skikkelig i morgen...Og trøsteshoppe litt.....

    Stor HJERTEklem til deg, og hils din skjønne mann.....du er HELDIG...han ser både stilig og snill ut..!!!

    SvarSlett
  11. Nydelig bilder av en nydelig hage og et flott par. Mannen min truer meg og med blogg tid. Haha, han kan tro men det begrenser seg jo litt hvor mye jeg gidder å bruke på nettet når været er fint.
    Ha i allefall en strålende uke.
    klem Marilyn

    SvarSlett
  12. Hei kjære søte gode venn!
    Jeg også har hørt om veskeopphenget og har sett igjennom de praktfulle bildene om igjen og omigjen... Men var det oppheng og veske...? Nei da. Jeg synes at AK skulle legge ut akkurat det bildet ved en passende anledning ganske snart. Kanskje jeg trenger oppheng til helgen...? Hvem vet ;)... Sånn i anledning dagen, eller noe.
    I alle fall, neste gang blir det flere som får med seg Shakespear i den nydelige, romantiske hagen!
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  13. Utrolig nydelige bilder!!

    Ligger noe til deg inne hos meg:)

    God klem fra meg:)

    SvarSlett
  14. Ser ut til at du/dere har hatt en fantastisk flott helg. Så deilig, og takk for at du deler de koselige bildene med oss. Ha en fin fin uke:-)

    SvarSlett
  15. Kjære Nanni!
    Kosere meg fortsatt over den hyggelige kvelden. Synd at på sånne kvelder går tiden alt for fort! Gleder meg til neste gang...

    Til alle dere som kommenterer her: Ja, Nanni er veldig pen og ja, Thom er både kjekk, flott og stilig - Men det beste av alt er at han elsker Nanni og er god og snill mot henne. Det varmer en venninnes hjerte mer enn noe annet. Det fortjener hun! I tillegg har han en god porsjon humor (sånn akkurat passe på kanten), så da liker vi han også...

    SvarSlett
  16. Hei Nanni!

    Så flott hage dere har vært i. Og bildene av deg og manen din var flotte. Så pen du er, likte godt håret ditt;)

    Kos dere i kveld! Ha en flott St.Hans.

    SvarSlett
  17. Halloooo!!
    Hopper innom, med ungdommen på nakken (...har stukket av med laptoppen hans...og det er jo HELT krise....da er jo han UTEN sosial kontakt med omverdenen i MINST en halvtime...)
    Jeg har et innlegg som inneholder gratis kunst fra en bloggevenninne....SUPERT å få clip art på norsk...
    Jeg får ikke bildene "store" nok på siden min, men skal nok få det til!!
    Jeg hopper ut igjen, og melder tilbake neste gang jeg er innom!
    Jeg håper dere to er like AMORØSE i kveld!!!
    Klem, M
    Ps!
    Kloggene du ønsker deg er supersøte!!!

    SvarSlett
  18. Hei hei! Takk for koselige kommentarer! Klart det er andre viktige ting i livet som må prioriteres;0) Uansett er det koselig at du stikker innom bloggen min i ny og ne...og jeg skal legge deg til blogglista mi også nå...ved siden av å legge meg som følger.

    Flott farge på de valmuene! Noe å ha i hagen...må spørre min far med grønne fingre om dem;0)

    A Midsummer Night's Dream og Kåre Conradi! Samt en kjekk mann og en nydelig hage; du er heldig du!

    Ser du ønsker deg Calou,de er utsolgt i mange butikker på Østlandet - Ilse Jacobsen på Sandvika Storsenter hadde litnoen par igjen, men visstnok ikke Knyta (litt småstressa dame i tlf. da jeg ringte forrige dagen). Har heldigvis fått tak i et par, visstnok mega-populære!

    Ønsker deg og dine en herlig St.Hans-feiring!

    Klem

    SvarSlett
  19. Hei Nanni!
    Du er jo bare nyydelig!!
    -og en veldig kjekk mann du har også:-)
    misunner deg den turen, så på tv om Petter Olsen og hagen han har anlagt-så såå fint ut.
    Ser jo ganske romantisk ut også, sukk....
    Veldig kjekt at du tør å dele det med oss-koselig å bli bedre kjent med den som " fører" pennen!
    Ha en nydelig kveld, nyt den:-)
    Klem Hege.

    SvarSlett
  20. Hei Nanni!Så nydelige bilder du viser.Og det var et flott par jeg ser.Fantastisk flott innlegg.Du kan så si,her går det også i ett om dagene.En ting der og en ting der,snart ferie og da roer deg seg..puh skal bli godt.Klem

    SvarSlett
  21. Grattis, Nanni! Sjekk bloggen min! Klem til deg

    SvarSlett
  22. åååh så romantisk ! for et nydelig par.
    nå har jeg lest gjennom opplevelsene, så jeg føler meg helt med. litt av en fin kveld !

    skrivekløen er begrenset pga armen, men dette måtte jeg bare kommentere.

    beste hilsen lilleba på rusk og rask....

    SvarSlett
  23. Så mange fine bilder Nanni, og så koselig å "se" dere igjen:)

    Hilse Nannimannen så mye!
    Har noe til deg i bloggen min:)

    Klem

    SvarSlett
  24. vakre bilder, spesielt de av deg og din mann nannimannen!!! :o)

    SvarSlett