søndag 21. november 2010

Snart advent ... et tips ~

 I år har jeg gjort en liten tvist på dette med adventskalender. Ungene får sitt som vanlig, mannebranne får sin, MEN, tamtarataaaa: Fra nå av skal jeg lage en kalender til et ekstra menneske og i år er det mamma <3 ..
 En vakker kalender er innkjøpt og små gaver samlet over tid, småsnuppene mine har hjulpet Nannimor med å pakke inn og i morgen er kalenderen i posten ...
 Fru mor bor jo i France og bildene her er derfra, sikkert ikke så vanskelig å gjette... hihi ....
 Har DU et kalendertips eller en koselig kalenderhistorie? Snart åpner vi første luke ....

7 kommentarer:

  1. Åh, det var koselig! Da blir sikker mamman din glad!!
    Heldig er hun som bor i Frankrike...! OG får pakke i posten!;)

    Klem, Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  2. Hei på deg,Nanni Gud fornoen flotte bilder :))sukk..
    Alltid gøy med kalender:))
    Ja her begynner det nå å bli hektiski både heimen og butikken,tenk snart juuuuligjen.
    Har hatt en litt mer eller mindre blogg pause,gikk litt lei rett og slett var så mye
    annet å tenkepå..
    MEN nå erjeg vel på vei tilbake ;))
    Ha en flott siste uke før advent .
    God klemtil deg fra meg ;))

    SvarSlett
  3. Super ide du deler. Jeg har selv sittet og pakket gaver til eldstemann som er på Folkehøyskole lang, langt nord. Jeg har lagt med små kommentarer, og hilsener på hver pakke og gleder meg kjempe mye til å sende dem nå til uken, og høre responsen:-)

    Tji hi.. God uke til deg, og takk for titten. Bildene var nydelig!!

    SvarSlett
  4. hei Nanni.
    så koselig en ide d har, tanker din mamma blir glad nå,så koselig å få i posten når en bor langt fra hverandre,
    men så vakkert det er der,
    ønsker deg en nydelig dag og uke,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Så koselig ...tenker hun skal bli gla:)
    ha en fin mandag Nanni mor..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  6. Herlige bilder !
    Adventskalendere finnes det av mange slag :)
    Min veninne kjøper adventskalendere til alle sine hunder ( hun har ikke barn ).
    Hver morgen lærer de seg da å sitte på geledd og vente på sin tur :D
    Klem fra Lilleba

    SvarSlett
  7. Flott at noen tenker på mor også. . Normalt er det mor / bestemor som sørger for adventkalendere. En ok kalender er å dele et puslete spill . Og legge x antall brikker i hver pose/ luke . Starte med ramma og avslutte med hovedmotiv. Enkelt når de er små og så gjøre det litt mer vansklig ettersom ungene vokser . Vi laget et juletre i papp og festa 24 poser på . Da går en ikke konk og serbisk brukes siden. Nydelig blogg jeg har fulgt lenge via Mail :))

    SvarSlett