lørdag 22. januar 2011

Om å ikke holde mål .... og likevel være god nok ..

Tiden er for alle. Tiden kommer. Tiden er og alle må forvalte den på sitt vis. Nanni innser at hun ikke har tid eller bruker tiden nok på hus og interiør og blogg, men hvordan i hele verden skal man få tid til det med fire unger, full jobb og ellers et helt vanlig liv? Nanni nyter å lese vakre blogger med nybakte boller og tulipaner, virkelig, helt ærlig. Men hvordan får de ultraflinke damene tid? Er halve bloggstanden laget av noe annet, hjemmeværende mødre med rike menn eller er den bare beriket med mer struktur og overskudd enn ... blant annet Nanni?
~
~
Jeg vet at dette er ting som tas opp med jevne mellomrom og en av bloggene tok for en tid siden opp  tema: du er god nok. Ja og amen til det! Jeg har vært så heldig å ha få være på et par møter/foredrag/samtaler med Eli Rygg og hun korter det enda mer ned: Du er ikke bare god nok, du er god! Ingen sammenlikning, du er god! Og så prøver jeg å fortelle Nanni selv det samme ..
~
 ~
God lørdagskveld fra

17 kommentarer:

  1. Hei,Nanni.Klart du er god.Vi er i forskjellige faser i livet også.Nå er det bare mannen,jeg og hunden som bor hjemme. I huset er heller ikke alt på stell hver dag.Skippertak før gjester kommer osv.Bake gjør jeg sjelden også.Forøker å ikke legge lista for høyt. Hadet godt,Nanni og fortsatt god helg.Klem

    SvarSlett
  2. Tid kommer, vi er i tiden :)
    Bor alene, jeg...
    Likevel må jeg prioritere hva som skal gjøres.
    Er i jobb, har ofte undres på det samme som deg.
    Blogging gjør jeg heretter bare når jeg har lyst :)
    Leser en bok nå som er en tankevekker: Bevissthetsskiftet, av Lilli Bendriss og Camillo Løken.
    Ha en fin kveld !
    Klem fra Lilleba

    SvarSlett
  3. Ikke vært her hos deg før, men jeg er så enig i det du skriver her. Og Eli Rygg er ei klok dame. Fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  4. hei vennen.
    så sant dette her, å det som Eli sier,
    vi må bare huske det selv, å si det om og om igjen til oss selv,
    jeg tror å dette handler om faser å forskjellig interesser, dette med interiør er jo bare en liten del av livet vårt, så om det står på min blogg at jeg har laget å gjort det å det,ja så hihihi jeg må le, gjøres ikke det hver dag, men bare akkurat da, vi er bare mennesker alle sammen,
    det viktigste er å ikke stresse, men ta livet som det kommer, å gjøre det som er best for en selv å ikke blogg verden eller andre,
    ikke sett så høye krav til en selv, ja vi er bra nok, alle sammen,
    ønsker deg en nydelig helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Hei Nanni! Måtte liksom lese to ganger. Var akkurat som jeg skulle skrevet det selv (eller rettere sagt det jeg satt på bussen og lurte på om jeg skulle skrive om, vi 110% jobbedamer må jo utnytte tiden effektivt, ikke sant) Du treffer spikeren på hodet. Og ja. Trass i at det heldigvis er mangfold i BloggLandia så er det ikke BARE superflink-faktoren som slår ut i bolle-bake og sy-og-klippe bloggene. Du må huske på at - jeg våger meg på å si - mange har faktisk så godt som hele uken til rådighet til huslige sysler. Det var det vi før kalte husmor. Nå er husmor liksom trendy igjen og hva gjør husmødre? Jo de baker boller og syr. Hele uken mens jeg og du sitter på jobb og stirrer i avtaleboken mens tankene spinner omkring hvordan rekke fotballtreninger, turn, jazzballett og ikke minst hunden og egen trening .. også bloggen da:) hehe. siste er foreløpig kjekt, og et fristed. Og det skal det jo være. Du må i allefall ikke tro at du ikke holder mål. For det gjør du. Tror vi er i samme båt, du og jeg, selv om jeg har bare 2 unger og hund :D. Ha en super helg fortsatt, jeg følger deg videre:)

    SvarSlett
  6. Kan tenke meg han var skjønn i burberryskjerfet (ekte eller ei, hihi). Og om innlegget ditt i dag - det er ikke lett å få tid til alt nei. Og familien er dog det viktigste å prioritere, så får interiør og blogg være bonus om man får tiden til å strekke til.

    SvarSlett
  7. Vi er god!!☺
    Eg gjer ting i mitt tempo-so får andre gjer det i sitt☺
    Bloggar om tulipanar og bollar når eg føler for det☺
    Syns du skal gjere det samme, med god samvittigheit☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  8. Hei på deg..
    Ja dette har jeg også ofte tenkt på, skjønner ikke at folk får tid til alt dette.. Phuu:)) Dagene er jo så hektiske så når kvelden kommer er iallefall jeg helt kake, og huset ser ikke ut slik at det kunne egne seg til ett blogg innlegg...
    Men jeg har det godt, 3 herlige unger, hus og er så heldig at jeg kan ta utdannelse og jeg gjør så godt jeg kan og det er godt nok :) Ja vi er gode, er vi ikke Nanni?

    En super fin søndag til deg, kos deg :)
    Klem Anita

    SvarSlett
  9. Du er god du;) Gjør det du har lyst til å gjøre- blogging er ikke alt heller- skal jeg være ærlig (og det skal man jo innefor rimelighetens grenser)..så syntes jeg bloggingen var morsommere før(da alt var nytt og spennende)- nå er det ikke så lett å holde oversikten lenger føler jeg- eller kontakten- før så kunne det jo bli rene samtaler i kommentarfeltene- men nå synes jeg tendensen er at man skriver kortere og kortere- vet ikke om du er enig? Det er i alle fall trist om det som skulle vært hyggelig og avslappende- blir krav og prestasjoner...når det er sagt- så er jo bloggen et fint sted å dokumentere det lille -eller store som man faktisk gjør- og en fin plass å samle inspirasjon på... Natti.natt;)

    SvarSlett
  10. Hva heter det?
    Bak skyene er himmelen alltid blå?
    Nei... hos meg er det mere som, bak kameraet er det ofte rot. Jeg kaster unna ting som ikke passer inn. Driver meg selv altfor langt av og til - så langt at det ikke blir kos utav det alle gangene. For pent skal det være - selv om rompa er bar!
    Jau - jeg er fultstendig enig med deg. Fatter ikke hvordan noen kan legger ut flere blogginnlegg dag for dag og fortsatt ha det ryddig og vinne over alt som skal gjøres som husmor, mor og yrkeskvinne. Pjuh!

    SvarSlett
  11. DU ER MER EN GOD NOK, NANNI:))
    Jeg koser meg med bloggen din.
    Tror ikke at alle lever i en rosa bobble,med velopdragnet barn,nyvasket og rent hus,familie uten problemer osv. Men de fokuserer ikke på problemer, rotet hus og dårlig tid i bloggen sin. For bloggen er et frikvarter fra det hektiske livet til mange bloggdamer.
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  12. Fine ord Ninni...vi er alle gode synes jeg :)
    Jeg for min del kobler faktisk av med å blogge.Synnøve over her skriver det så flott; bloggen er et frikvarter :).
    Jeg har jo ikke barn foreløbig, så da har jeg kanskje mer tid til overs...

    Klem

    SvarSlett
  13. Hei Nanni
    Du tar opp noe som jeg også tenker en del på! … skjønner ikke hvordan folk får det til? - Jeg sier som MarnyAlice: ”jeg gjør det i mitt eget tempo, og så får andre gjøre det i sitt”… Har jeg en god dag med masse energi, tar jeg bilder av forskjellige ting som jeg tenker å blogge om :) syns det er greit å ha noen bilder liggende klar i bakhånd til et blogginnlegg i tilfelle dårlige dager/ eller dager da jeg ikke har tid til å ta bilder :) – ikke alltid ryddig og rent hos meg, men det gidder jeg ikke å vise frem, thi, hi… Noen ganger sliter jeg med at jeg ikke er så kreativ og flink å ta bilder som noen andre her i blogglandia, at jeg ikke er godt nok! MEN, prøver å si til meg selv flere ganger at jeg ER god nok! – jeg gjør mitt beste og jeg koser meg med bloggingen – og DET er det viktigste :) Jeg liker også bloggen din veldig godt ♥ ikke alltid jeg får lagt igjen en kommentar da :) men titter innom deg fordi jeg liker meg her hos deg ♥ Ønsker deg en flott søndag, stor klem til deg fra meg…

    SvarSlett
  14. Det er så typisk oss kvinner å tro at alle de andre er så mye bedre.
    Vi er gode nok alle sammen.
    Jeg tror bloggen er et friminutt for de fleste og så er det alltid noen som gjør mer ut av det enn andre.
    I dag har jeg for eksempel bakt ca 100 boller og horn med forskjellig fyll , men det er fordi jeg skal ha en gjeng med barn på besøk i morgen. DET kunne jeg ha blogget om og så kunne noen ha trodd at jeg var DEN flittige husmora. Sannheten er at det er kjempelenge siden jeg bakte boller. Og mannen min var med og ryddet , tok brett ut av stekeovnen .....osv...
    Jeg tror ikke så mange er hjemmeværende heller. Kanskje noen er i barselpermisjon og tar seg litt tid til blogging innimellom .
    Blogg når du har lyst , tid og om det du vil og ha tro på deg selv.
    Bare se nå hvordan du klarte å engasjerer med innlegget ditt og hvor mange som er enige med deg.
    Jeg følger deg videre....
    Klem fra Ingunn :-)

    SvarSlett
  15. Vi må nok klare å få til en Mariusgenser til denne søte krabaten... men da må jeg ha noen ca mål - har forstått at han er liten enda - så ca hvilke mål skal jeg strikke den etter kan du sende meg på mail: monolu@online.no.
    Litt enklere å kommunisere der...
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  16. hei nanni:)
    eller som jeg ofte tenker når jeg (skjeldnere og skjeldnere)leser blogginnlegg om perfekte hjem....hvor bor mennene i disse husene hen? innimellom alle "chabbiechick" garninner og engler og feminine greier...?
    nei,nå finner jeg glede i å lese og kommentere blogger som handler om det som interesserer meg!
    damer må ta det mer med ro og være mer ærlige og si det som det er både her og der,spør du meg!....spør Jesper Juul om hva som skjer med jenter som er perfekte....når de kommer i 30 åra trenger de stor kompetanse på terapifronten:)
    puh takk for at du lot meg svare på ditt fabelaktige innlegg,nanni<3 loveyou

    SvarSlett