onsdag 22. april 2015

Sykkel is the new black


Jeg elsker bilen min, en fin moden Honda CRW. Samtidig har disse ukene med sykemelding der jeg har vært vel plassert på sidelinja, fått meg til å våkne helsemessig. Og innse at jeg har en fin sykkel, en citybike fra DBS med nostalgiske former. God er den og.

Sammen med sønnen, ble sykkelen her om dagen pumpet opp og klargjort og i går syklet jeg til legen. Og hjem. Hjemover er bøygen, der er oppoverbakkene, men det gikk merkelig bra ettersom trille sykkel er en fin ting. Jeg innså også hva vi mister i bil. Duftene, knopper som springer, roen, tid.

Mitt private lille VM i å kutte ned på aktiviteter der jeg er nyttig for andre gikk til nye høyder i går til vill applaus fra legen. Han var i hvert fall veldig fornøyd. Jeg skal ha mer nyttig til for min egen del. Og mindre magesår.

En av favorittsidene mine på nettet har blitt denne: Sykkelpikene og jeg drømmer om alt jeg har lyst på av vakre vesker og hundekurv må det bli, men først hjelm. Slik man kan ha som hatt. Ta en titt, det er inderlig mye fint der!

God vårdag til deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar