lørdag 14. mai 2016

Et lite spark i språkbaken til Electrolux


 



Ettersom kjøleskapet mitt (Electrolux) nå produserer mer varm enn kald luft, ringte jeg i dag til kundeservice hos produsenten, der følgende samtale fant sted (forkortet):
Jeg: ja, hei, det gjelder et kjøleskap som har sluttet å fungere igjen.
Dame på vegne av reparasjonsavd: Ja, hallå! Har du försökt stänga dörren på kylskåpet?
Jeg tror ikke helt hva jeg hører, og stotrer frem et ja.
Dame: okeiiii, så du har stängd dörren? Har du försökt sätta på kylan? Skru ner värmen?
Jeg svarer bekreftende ja og kjenner på en mild irritasjon.
Dame: har du tatt ut kontakten på kylskåpet?
Jeg: ja, vi har på en måte prøvd alt, tatt ut kontakten og til overmål satt den inn igjen og dette at kjøleskapet blir et varmeskap, er et gammelt problem, det hender jevnlig og slik skal det jo ikke være?
Dame: jag förstod inte.
Nå har irritasjonen tatt over og jeg forklarer at det før har blitt slik, fordi det samler seg puss i renna hvor overflødig kondens renner inne i kjøleskapet, men at denne er gullende ren nå.
Damen: puss?
Jeg: ikke svensk puss! Møkk!!

Forhåpentligvis holder alle kjøleskap i pinsen. 
Takk for at du leste! Lag deg en god lørdag! 

Følg meg gjerne på snap: annesudmann og vil du lese mer humor, trykk her !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar