tirsdag 18. oktober 2016

Jantelov eller jentelov?

Bildet er lånt fra Pinterest

Janteloven har alle hørt om, men har du hørt om jenteloven?

Noen vil mene at det må være to sider av samme sak, men i mitt hode er det ikke det.
I mitt hode er jenteloven slik at jenter heier hverandre frem. Det er sisterhood og girlpower, det er støtte, heiarop og delingskultur! Og der inngår tiara som en naturlig del av bekledningen ~ den indre og noen ganger helt konkret også.

Da jeg giftet meg, var det helt naturlig å bære en tiara. Å være brud, pyntet vakker og ikke minst utvalgt ~ alt dette inneholder elementer tiaraen symboliserer.

Noen ganger finner jeg ikke tiaraen min. Jeg er trøtt, irritert, sliten, det er rot og møkk over alt og sjokolade oppleves som en naturlig løsning på det hele. 
Eller tiaraen er helt på snei. Bak-frem. Eller i veska.
Men den er der.

Hver tirsdag har jeg erklært for tiaratirsdager i livet mitt! Noen ganger, når jeg har glemt det bittelitt, er det alltids noen som påminner meg, enten inne på facebooksiden vår, Tiaratirsdagens venner, eller irl - in real life.

Så i dag du, i dag er det tiaratirsdag!
Finn tiaraen din, og om du ikke trodde du hadde, så har du det. For tiaraen er selvrespekten, verdigheten, motet, kort sagt den du er, uansett om du føler det slik eller ikke. Du er uendelig verdifull! Ferdig snakka.

Takk for at du leste! Del gjerne, slik at andre jenter kan bli bevisst på tiaraen sin!

#sisterhood #girlpower #empowerment #tiaralife #livelovelead #uniquelyou

Tiaraklem!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar