torsdag 28. desember 2017

På tampen

Straks ligger et nytt år foran oss og jeg lurer på om jeg egentlig har lært noe av 2017. Jeg skulle ta det mer med ro og har jobbet mer enn noen sinne.
Nei-knappen jeg fikk av venninne Kirsti og intervjuet rundt denne knappen som stadig kan høres på NRK P2 påminner i hvert fall andre om at jeg skulle ta hyppigere pauser.


Er det håp for damer med god motor, som meg?
Jeg skal prøve.
En fordel er at jeg nesten spyr når jeg nå ser notatblokker med You can do it, Get the shit done og så videre. Nei, tenker jeg. Jeg må ingenting.
Jeg har nok umåtelig treigt for det, men jeg tror jeg har omsider er der at jeg skal klare å gjøre mindre.
Jeg har et hjerte jeg må ivareta, slik at jeg kan ivareta barn og mann og meg selv også, når jeg tenker over det.
Planen for 2018 er å roe ned, gjøre ting enklere og puste.
Trene mer.
Gjøre mer av det som gir ro og som gjør meg lykkelig. Sånn på dypet.
Kjenner du deg igjen?
Å ha en mening med livet, å lykkes og å sette spor er grunnleggende for mennesket. Men har du tenke over at du (eller jeg) ikke trenger være hovedpersonen i showet? Kanskje er vi den som er i kulissene, trekker i trådene slik at store ting kan skje, gode ting kan skje.

Det er tanker om tingene - på tampen av året.

Takk for at du leste ♡

Snap: AnneSudmann 👻

2 kommentarer:

  1. Meget kloke refleksjoner her Anne! Du viser god selvinnsikt og sunn livsvisdom, om enn noe dyrekjøpt.. Ønsker deg og Jarle et godt år med mange lyse og gledesfylte dager ! Klm Per

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Per!
    Ja - kan du fatte at vi mennesker og menneskeheten forsåvidt, gjør de samme feilene igjen og igjen. Suksess skal visstnok være når man lærer av feilene og gjør endring. Jeg er i endringssiget, men må virkelig ha fokus for ikke å fare avgårde i Marta-stil. Trygt og godt 2018 ønsker jeg deg og dere! Klem :)

    SvarSlett