lørdag 20. oktober 2018

Bookazine - veien til interiørlykke?



GOD LØRDAG, DERE!
Da jeg var på fjellet i høstferien, fant jeg dette bladet i litt hyllefillete utgave, så jeg kjøpte det ikke.
Og angra litt på det. For innholdet var kult, det var bra, jeg likte det!
Så prøvde jeg google litt - hva het dette bladet igjen. Teflonhjerne inntraff.
Dagene gikk og med dem langt mer presserende ting og tang man må ta tak i her i livet enn å kjøpe et blad, men plutselig åpenbarte bladet seg igjen på den lokale butikken og tanken som var sådd der på fjellet førte til umiddelbar handling. Bladet ble med hjem. Betalt, for ordens skyld.

BOOKAZINE
Det overgår egen forventing til blogginnlegg å skrive om et blad og selvsagt skal jeg gå bittelitt dypere inn i det psykologiske aspektet litt lenger ned, men først skal det nevnes at MIN STIL - et bookazine fra Costume er noe av det lekreste, inspirerende og mest innbydende jeg har lest av interiørblader.
Om du hadde sett den haugen jeg har av leste magasiner, hadde du undret deg dypt og alvorlig over denne påstanden, men ettersom du sannsynligvis ikke har det, skal jeg utdype for deg; dette bookazinet (kult ord) tar for seg portretter av mennesker i like stor grad som det går inn på interiør og hva man måtte like av pynt og stæsj. Et menneskemenneske som jeg liker sånt. Jeg føler meg rett og slet beriket av dette bladet (og nei, jeg er ikke betalt for å si dette).

HYLLEFILLETE
Så til dette med det hyllefillete bladet.
Det var rift i det og det så litt slitent ut. Kanskje hadde mange tatt i det og bladd i det før meg. Men innholdet var utmerket, akkurat som i den glatte, fine utgaven jeg kjøpte.
Er det ikke slik med mennesker og?
Utsida tiltaler oss kanskje ikke, men om vi åpner opp og ser innafor fasaden, kan det hende at innholdet er magnifique!
De fleste av oss kan oppleve oss hyllefillete iblant. Bladd i og brukt og plassert på hylla igjen.
Men så er vi så mye mer!
Om vi blar om i oss selv og i et medmenneske, kan vi finne gull!
Bladgull!

Takk for at du leste!
Klemmer

Ps:
Den fine pennen anbefales, den er god å skrive med i tillegg til at du støtter en god sak, den er selvsagt fra Rosa sløyfe
Tallerkenen er fra et servise jeg har begynt å spare på, Moments fra Maria Montazami hos Firkløveren. Jeg har trua på å gjøre dagene litt vakrere ved å strø litt glitter på dem der man kan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar