søndag 19. april 2009

Face your fear ~ Regines blogg

I Dagbladet fredag kunne vi lese om Regine Hansen Stokke, http://sinober.blogg.no/, ei ung jente som har blitt rammet av MDS, beinmargsvikt med fare for utvikling av blodkreft. Regine selv vet ikke om hun kommer til å få oppleve sin 18-årsdag som er nå til sommeren. Dette er sterk lesning og jeg opplever med ett interiørblogging som en helt fjern verden. Jeg har vært på loppemarked med barna mine, vi shopper, vi lever og har sommerferieplaner...
Men så tenker jeg at det er noe med at det er plass til begge verdener ~ det er tider for alt, en tid til å le, en tid til å gråte... Det er det som gjør livet så rikt og det er noe av det som gjør livet så krevende, lærerikt og fint ~ på mange måter. Selv har jeg en datter som brakk nakken for et par år siden, det var og er alvorlig, men ungen lever.
Livet er så sårbart og skjørt, la oss ta vare på hverandre ~ ringene til de ulike verdenene vi er innom, møtes stadig.
*
Foto: fra Regines blogg

Ut fra bloggen til Regine og ut fra artikkelen i avisen, virker det som om hun ei utrolig sterk, reflektert og flott jente. Hun har ønsker om å få oppleve konserter til sommeren, hun møter frykten, hun deler gleden, hun viser sorgen.
Jeg kan ikke annet enn å beundre dette unge mennesket og sende varme tanker og bønner.

5 kommentarer:

  1. Flott innlegg! Håper du har en god søndag! Klem-Mia

    SvarSlett
  2. Hei du...
    Enig veldig sterk ung jente...
    Har lest litt på bloggen hennes de siste dagene...Og synes det er sterkt å lese...
    Og merker meg så utrolig reflektert og voksen som hun er..og sikkert har blitt av denne forferdelige prosessen...

    God søndag videre til deg...
    God klem fra Bloggeren Drops

    SvarSlett
  3. Utrolig sterk historie om en ung jente. Som du sier la oss ta vare på hverandre. Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Enig med deg. Flott innlegg. Ha en fin uke.

    Klem ingunn

    SvarSlett
  5. Tusen takk for en flott kommentar hos meg. koselig at du vil være med i konkurransen min også.

    Flott innlegg jeg sto selv og leste avsisa når jeg så dette på utsiden. Meget sterk historie.

    Ha en flott ukestart

    SvarSlett