fredag 30. desember 2016

Takker du for julegavene dine?

Bildet er lånt fra Pinterest

God morgen! 
Er du av de som kommer litt ut av hvilke dag det er i jula? Jeg gjør det. Det er første dag og annen dag og tredje dag og når vi lander inn i fjerde dag, føler jeg at julefreden hever seg litt igjen, fra å ha senket seg, og at hverdagen ubønnhørlig puster meg i nakken og varsler om nytt år, nye muligheter, nye regninger og nye hverdager. Det er og da det går opp for meg at jeg har glemt å takke for noen av julegavene. 


Gavene jeg elsker å gi og legger ned omtanke og kjærlighet i - og som jeg liker å få. Tenk at noen har tenkt på meg, valgt å gi meg nettopp det eller det og jeg har med forventning pakket opp og titter på gavene ut over i jula - og glemmer ofte takke. Fysjameg! 
Jeg er ikke den eneste. Så nå skal jeg ta runden og takke ferdig, for det er en veldig, veldig fin og høflig ting å gjøre, det tror jeg vi kan være enige i, alle sammen.
En annen ting jeg er takknemlig for, er denne mannen min.

Bildet er lånt fra Pinterest

Selv om jula har bragt med seg influensa og det snufses og prompes, er mannen god. Jeg fatter forresten ikke hvorfor menn i så stor grad promper. I hvert fall i større grad enn oss jentene. Det lettes på trykket og det dufter ikke roser for å si det slik. Men roser har jeg og fått at fyren, sammen med gromkoselige julegaver - som jeg har takket for ☺
Mest av alt takker jeg for at han er her sammen med meg og elsker meg uansett - velger å elske meg uansett, kan man vel si. For det er tidvis et valg.


Og mens vi straks lunter over i nyttårshelgen, nyter jeg fortsatt alt det røde, varme jula bringer med seg. 2016 har vært et år av endring. Flytting, 50-årsdag, det hele toppet av bryllup, ikke lenger bo med barn, ny jobb - for å nevne noe. 2017 kommer med valg, spennende ting er på trappene og er du som meg, kan det være vrient å manøvrere i alt som oppleves morsomt. Man må rett og slett prioritere. Og kanskje for det kommende året prioritere å trene mer, herlighet - et kanskje noe forslitt nyttårsløfte, ved siden av å slutte og røyke. Det er godt jeg ikke røyker. 


Har du nyttårsønsker? Eller løfter?
Går du baklengs inn i det nye året eller hiver du deg over det?

Takk for at du, sammen med mange hundre andre, leser det jeg skriver ♡, tidvis samme med flere tusen. Hvor går bloggen i 2017? Kan den berike, inspirere, glede og kanskje ergre bittelitt og lede til debatt?

For daglige sprell, følg meg på snap: annesudmann

Klemmer!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar