torsdag 22. november 2018

Amelie fra Montmartre


Har du sett filmen Den fabelaktige Amelie fra Montmartre ? Det har ikke jeg, men etter å ha vært der i forrige uke, vet jeg to ting. 1. Jeg må tilbake. 2. Jeg vil se filmen. 3. Jeg tenker nå vi sier Anne fra Montmartre. Det er et sted som passer meg godt.


Uten å skjønne at vi gjorde oss selv en supertjeneste, entret vi den fargerike lille restauranten L'ete en pente douce Paris som ligger rett ved en bratt steintrapp opp til Sacre Coeur (rene, hellige hjerte) og etter å ha besøkt kirken, gikk vi nettopp hit, til denne lille salon de thé. Ikke drakk vi te, som bildet viser, men vin og åkkesom må man elske en restaurant med kunst på do og med farger og morsomme detaljer over alt! Mor, eg vil tilbake, som det heter i sangen.


Selv om TripAdvisor var installert på den medbragte hjernen, falt det ikke denne damen et sekund inn å sjekke poengene til denne fargeglade pletten svevende over Paris. Jeg hadde ikke blitt skuffa. Det har ikke andre blitt heller. Her kan du se litt av hva andre tenker om restauranten! Om du er ute etter ekte fransk stemning, er dette et sted å anbefale. Stolene er litt vaklete, men maten er utrolig god, vinen fransk og billig, det er farger over alt og det er kunst på do. Nå skal jeg være stille, slik at du bare kan nyte bildene nedover ♡















Her satt vi i forrige uke i sol og 17 grader, mamma og jeg ♡ Livet kan være veldig godt!

Klemmer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar