fredag 16. november 2018

Tre ting du må gjøre i Paris

Seil på Seinen ♡

Jeg har vært tre dager i Paris. Tre dager i november.
Bli med til Paris, sa mamma, og så dro jeg. Nesten slik var det. Å handle litt mer på impuls og leve litt mer, følge hjertet i større grad og hoppe i ting - det øver jeg på.
Jeg har bare vært på gjennomreise i Paris før, og da med mild panikk for å miste Gare de Lyon av sikte, selv hovedjernbanestasjonen. Men denne gangen hadde jeg erfarne Parisfarere med meg (de har i hvert fall vært der to ganger) og de tok meg med rundt, mamma og Hans Høyhet (Henrik).

Sainte-Chapelle ♡

Jeg skjønner at jeg må tilbake og ta byen inn bit for bit. Det er mye å tygge i seg på en gang, men jeg har fått en viss oversikt. Om jeg nå skal gi deg noen tips basert på mine tre dager, må det være disse:
1. Seil på Seinen! Turistbåter går hele dagen og du får med deg byen fra elva. Vi var så heldige at vi fikk Eiffeltårnet i solnedgang og dette var så vakkert, at det må få et eget innlegg.
Det neste du bør få med deg, er å besøke Sainte_Chapelle. Bygget ble påbegynt på 1100-tallet og fremstår med en glassprakt så stor at selv den minst kulturelle griper til smarttelefonen for å ta bilder. Og ja, jeg tok bilder!


Skal du noen gang benytte deg av pikekyss, bør det være et skikkelig et ♡


På tide med Prada, jada. Jeg fant dem nederst i en skuff. Min egen vel og merke ♡

Fra den ene severdigheten til den andre og til den tredje ♡
 3. Gjør noe du ikke bruker gjøre hjemme. For min del ble det å drikke litt søtvin til frokost, servert av min gode mamma. Og du, drikk vin bare når konteksten tilsier at det er ok. Det er ikke ok om det er med unger ved bordet eller om jeg skulle kjørt bil eller gått på jobb, men min kontekst var slik at jeg hadde helt fri ♡. Greia er, gjør noe du ikke bruker gjøre hjemme. Lag en forskjell i livet ditt ♡

Drikk søtvin til frokost ♡
Det var også en drøm for meg å besøke Montmartre. Den drømmen ble oppfylt og skal følges opp! Jeg ante ikke hva jeg gikk til da fru mor ville ha meg med i Sacré Coeur og kanskje aner ikke du heller, så derfor skal jeg lage et eget innlegg fra denne dagen, inklusive besøk på en vidunderlig te-salong med tusen farger. Vil du være med? ♡

Klemmer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar